Structuri

Structura 1.


Structura 2.


Structura 3.

Str. Andrei Muresanu nr.24

Educatoare:

Pop Adriana

Popa Viorica

Elemente de educatie in plan extracurricular

Grădiniţa, oricât de bine ar fi organizată, oricât de bogat ar fi conţinutul cunoştinţelor pe care le comunică preşcolarului, nu poate da satisfacţie setei de investigare şi cutezanţă creatoare, trăsaturi specifice copiilor.
Ei au nevoie de acţiuni care să le lărgească lumea lor spirituală, să le împlinească setea lor de cunoaştere, să le ofere prilejul de a se emoţiona puternic, de a fi în stare să iscodescă singuri pentru a-şi forma convingeri durabile.
Activităţiile extracurriculare contribuie la gândirea şi completarea procesului de învăţare, la dezvoltarea înclinaţiilor şi aptitudinilor preşcolarilor, la organizarea raţională şi plăcută a timpului lor liber. Activitatea extracurriculară in sine, prin structură, conţinut specific, este firesc complementară activitatii de invăţare realizată in sala de grupă.

Valoarea potenţială ridicată a timpului liber este generatoare de căutari şi soluţii din cele mai diverse. Copiii au nevoie dupa muncă, de distracţie. Este şi motivul pentru care , noi educatoarele acordăm  toată atenţia bunei organizări a timpului liber al copiilor în instituţii de învăţământ, îmbinând armonios munca cu distracţia si jocul.
În programul zilnic al copiilor sunt cuprinse forme speciale de activităţi care au ca scop destinderea copiilor, crearea bunei dispozitii, pentru care vizitele, drumetiile , excursiile, serbările, sărbatorirea zilelor de naştere, spectacolele de teatru, concursurile ocupă un loc de seamă, ele contribuind la realizarea obiectivelor educaţiei pentru societate şi în special la cunoaşterea unor elemente ale realităţii care constituie totodată un izvor nesecat pentru dezvoltarea şi conturarea personalităţii lor.
Având un caracter atractiv, preşcolarii participă într-o atmosferă de voie bună şi optimism, cu însufleţire şi dăruire, la astfel de activităţi.
Desfăşurarea activităţii într-un alt cadru decât cel obişnuit al sălii de grupă, asigură o mai mare coeziune a grupului, copiii descoperind lumea împreună.
Potenţialul larg al activităţilor extracurriculare este generator de căutări şi soluţii variate. Succesul este garantat dacă ai încredere în imaginaţia, bucuria şi în dragostea din sufletul copiilor, dar să îi laşi pe ei să te conducă spre acţiuni frumoase şi valoroase.


“SANATATEA, COMOARA CEA MAI DE PRET”
Cuvântul ,,sănătate”, care evocă o stare atât de preţioasă fiecăruia, apare frecvent în vorbirea curentă, nelipsind aproape niciodată cu ocazia urărilor de bine.
Sănătatea este asemenea unei flori într-un ghiveci. Dacă o îngrijesti, te bucuri de ea. Dacă uiţi că există, o vei pierde. Sănătatea este un lucru care te priveşte personal. Nu medicul este responsabil de ea, el te poate sfătui cum să trăieşti sănătos şi cum să te vindeci dacă cumva te-ai îmbolnăvit. Dar de trăit, tu trăieşti. Alege, deci, să trăieşti sănătos!
picture2
picture1
picture3
picture4
picture5

ÎN LUMEA CĂRŢILOR”
Grădiniţa, ca instituţie de învăţământ şi biblioteca, ca instituţie de cultură cu rol important în viaţa comunităţii, încearcă să trezească în sufletele dornice de cunoaştere ale copiilor, interesul pentru lumea fascinantă a cărţii!
Copilul preşcolar – minte ageră, fire vioaie, gata oricând de joacă şi năzdrăvănii – trebuie scos de sub dominaţia audio-vizualului şi orientat spre atmosfera liniştitoare, tainică a cărţilor, ajutat să descopere valoarea gestului de a se împrieteni cu o poveste, cu un personaj.
Vârsta preşcolarilor este cea mai favorabilă perioadă pentru acumularea unor impresii puternice , este vârsta imaginaţiei, a fanteziei, a visării şi a jocului. Este unanim acceptat faptul că este uşor să influenţezi formarea personalităţii copilului prin literatură, făcând apel la sensibilitatea celui educat.
Aşadar, astăzi, mai mult ca oricând, este datoria familiei, grădiniţei şi şcolii să deschidă uşa fermecată a lumii cărţilor cu poveşti şi poezii.
Nu vom uita literatura nu e doar o formă de cunoaştere , ci şi una de destindere .
picture6
picture7
picture8

“SĂ NE CUNOAŞTEM ÎMPREJURIMILE”
Copilul se hrăneşte cu trăiri frumoase care îl ridică deasupra cotidianului. Oferiţi copiilor prilejul să cunoască lumea, natura, lucruri, şi oameni, oferiţi-le trăiri cu valoare de amintire.
picture9

picture14

picture101
picture111
picture131

picture121

“PREŞCOLARII DE AZI, ŞCOLARII DE MÂINE”
Organizarea unor activităţi comune grădiniţăşcoală ce vizează familiarizarea copiilor cu munca şcolarilor, cu relaţiile ce se stabilesc între învăţător-elevi, elevi-elevi, ar face ca reprezentările copiilor despre şcoală să fie mai clare,mai coerente şi mai apropiate de realitate,acest lucru conducând la un debut şcolar optim.
Diferitele activităţi pe care le desfăşurăm împreună, îi ajută pe copii să cunoscă mai bine pe viitoarea învăţătoare şi clasa în care vor învăţa, ce sarcini îi revin acestuia şi, mai ales, ce satisfacţii are şcolarul când rezultatele sale îi bucură pe părinţi şi pe învăţătoare.
picture15
picture16
picture17
picture18
picture19

ÎN LUMEA POVEŞTILOR”

Activitatea artistică a copiilor are un rol important în îmbogăţirea culturii lor, în educaţia lor afectiv – estetică şi, nu în ultimul rând, un rol distractiv – recreativ.
Cunoscând plăcerea copiilor pentru spectacole, disponibilitatea lor de a se identifica cu personajele şi bucuria lor de a se exterioriza prin prisma acelora am considerat oportun şi interesant abordarea acestui parteneriat cu trupe de teatru.Această alegere a fost întâmpinată cu entuziasm de catre copii şi cu deplin asentiment din partea părinţilor.
picture20
picture21
picture22
picture23
picture24
picture25

“LĂSAŢI COPIII SĂ VINĂ LA MINE”
Nu este important cât de des facem activităţi sau cât de des mergem la biserică cu preşcolarii. Este importantă intensitatea trăirilor afective ale copiilor în aceste momente şi cum se răsfrâng acestea în comportamentul lor de zi cu zi. Ei trebuie să fie ajutaţi săşi deschidă mintea şi sufletul spre credinţă. La vârsta preşcolară este destul de dificil acest lucru, de aceea ţinând cont de particularităţile de vârs şi individuale ale copiilor se recomandă găsirea celor mai adecvate mijloace şi metode de realizare a educaţiei religioase. Aceasta reprezintă o sarcină profesională ce trebuie îndeplinită de fiecare cadru didactic în colaborare cu familia si biserica. Un mijloc interesant si atractiv pentru copiii noştri a fost prezentarea unui concert de colinde în Biserica Turda Nouă – “În aşteptarea lui Moş Craciun”. Câtă vreme vom avea grijă de copiii noştri putem nădăjdui pentru o lume mai bună, mai curată.
picture26
picture27
picture28
picture29

VIAŢA ARE PRIORITATE”
Educaţia rutieră reprezintă educaţia pentru viată şi, alături de celelalte categorii de activităţi o considerăm la fel de importantă în sprijinirea copilului preşcolar pentru a dobândi cunoştinţe, capacităţi şi atitudini necesare în viaţă.
Educatoarele, părinţii şi poliţia trebuie să formeze o echipă unită în a ajuta copiii cât mai de timpuriu să înveţe şi să respecte regulile de circulaţie şi de securitate rutieră, antrenându-şi întreaga pricepere şi experienţă în slujba apărării vieţii şi sănătăţii copiilor ajutându-i nu numai să cunoască reguli de circulaţie, ci mai ales, să le înţeleagă şi să realizeze necesitatea respectării lor în orice îmrejurare.
picture30
picture31
picture32

“MICI, DAR TALENTAŢI ŞI INTELIGENŢI”
Concursurile organizate în grădiniţă şi pe scenele din oraş , susţinute financiar de către părinţi îşi aduc contribuţia la descoperirea de către fiecare copil participant a identităţii proprii şi la formarea unei imagini pozitive de sine, la dobândirea capacitaţilor, atitudinilor si aptitudinilor necesare activităţii şcolare viitoare.
picture32
picture33
picture34

“CINSTIM EROII NEAMULUI”
Activitatea educativă din grădiniţă nu poate fi izolată, separată de alte influenţe educative ce se exercită asupra copilului şi mai ales, nu poate face abstracţie de acestea. Educaţia trebuie să se manifeste permanent ca o acţiune coerentă şi unitară a grădiniţei şi familiei. Părinţii trăiesc emoţii pozitive alături de copiii lor, le oferă modele de comportare, îi familiarizează cu tradiţii şi obiceiuri populare, le povestesc evenimente istorice.
picture35
picture36
picture37
picture38

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: